نسخه آرشیو شده
دوشنبه، ۰۹ دی ۱۳۸۷ | کد خبر: 6763
باز این چه شورش است
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
  • © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.
    © 2008 Mardomak. All Rights Reserved.

گرچه عزاداری برای امام حسین و خاندان و یاران او به شکل‌های مختلفی در طول تاریخ اسلام برگزار می‌شد، اما این مراسم، آن هم در حدی گسترده به صورت سازمان یافته، از زمان آل‌بویه در بغداد آغاز گردید.

آل‌بویه اولین حکومتی بود که پس از اسلام به صورت رسمی مذهب شیعه را حمایت کرد.

با روی کار آمدن دولت صفویه سوگواری ایرانیان شکل تازه‌ای به خود گرفت.

در این زمان کتاب «روضة الشهداء» به رشته‎ تحریر درآمد و قوه‎ محرکه‌ای برای پیدایش مراسم محرم به شیوه کنونی شد.

از اين زمان به بعد تكيه‌ها و حسينيه‌ها و موقوفات مربوط به عزادارى محرم در ايران شكل گرفت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

آگهی