مردمک
این پرونده پاسخ به برخی سوالهاست از جمله این که آیا صرف جدا شدن نهاد دین از نهاد دولت میتواند مردم را از مواهب دموکراسی بهرهمند کند؟
مردمک
محمدرضا نیکفر در باب این که یک نظام سکولار چگونه میتواند ضمن پایبندی به اصول دموکراتیک بنیادی خود اعتماد اکثریت مؤمنان را هم جلب کند به سوالات مردمک پاسخ داده است.
عبدی کلانتری
اهمیت سکولاریسم هم از لحاظ سیاسی بهعنوان جدایی دین از دولت و هم از لحاظ فرهنگی در درازمدت
مردمک
نیره توحیدی رئیس دپارتمان مطالعات جنسیت و زنان در دانشگاه نورتریج در کالیفرنیا است. خانم توحیدی به این سوالات مردمک پاسخ داده است که آیا سکولاریسم لزوما زندگی زنان را بهتر میکند.
مهدی خلجی
مهدی خلجی، تحلیلگر سیاسی و پژوهشگر مطالعات اسلامی، مینویسد که هنوز روحانیت سکولاریسم را در مقام واقعیتی ناگزیر نمیپذیرد و خواهان بازگشت به جهان ماقبل دوران تجدد سکولار است.
مردمک
در مورد سکولاریسم کتابهای زیادی نوشته شده است. از میان آن همه ما پنج کتاب قابل تامل را که از سدۀ ششم تا امروز به تفصیل به اندیشۀ سکولاریسم پرداختهاند برای مطالعه بیشتر معرفی میکنیم.
آزاده کیان
آزاده کیان جامعه شناس در پاریس میگوید سکولاریسمی در ایران جواب میدهد که مذهبستیز نباشد. باید دینداری با دموکراسی و دموکراسیخواهی و همچنین با مدرنیته در تضاد قرار نداشته باشد.
فریبرز رئیس دانا
فریبرز زئیس دانا، اقتصاددان میگوید که دموکراسی آن است که نیروهای مردمی بتوانند در تعیین سرنوشت اقتصادی، در روند قیمتها، در روند توزیع درآمد و منابع مداخله داشته باشند
غلامعباس توسلی
غلامعباس توسلی، جامعهشناس میگوید که سیاست هیچ وقت از دین جدا نمیشود، این حکومتها هستند که باید بین دین و سکولاریسم تعادل برقرار کنند.
امید نیکفرجام
امید نیکفرجام نویسنده و مترجم آثار ادبی میگوید حکومتیها و سانسورچیها این را نمیدانند که نویسنده ویر داستانگویی دارد و تا آن را بر کاغذ نیاورد آرام نمیگیرد
رامین جهانبگلو
رامین جهانبگلو، نویسنده کتابهای متعدد در حوزه فلسفه و سیاست و استاد دانشگاه به این سوال مردمک پاسخ داده است که آیا سکولاریسم نسخه دردهای جامعه ایران است و نجاتبخش است.
مهدی خلجی
هر چه بیشتر تن را بشناسیم آنچه را پیشتر به روح نسبت میدادیم از آنِ تن خواهیم دانست. هرچه آگاهی ما از تن فربهتر میشود، تصور ما از روح نزارتر و نازکتر میگردد.
یاسر میردامادی
یاسر میردامادی، پژوهشگر دین به این سوال پرداخته است که آیا آنچه اسلام سیاسی یا اسلامگرایی نام گرفته است، میتواند صورت «دموکراتیک» داشته باشد؟
هیچ حکومتی دمکراتیک نیست مگر
حکومت قانون
افراد جامعه و دولت باید از قانون اطاعت نموده در مقابل آن تسلیم شوند و اقدام خود سرانه یک فرد و یا یک گروه مردود است بدین معنی که حاکمیت قانون روندی است جهت تلاش برای حمایت حقوق شهروندان از استفاده خودسرانه و سوء استفاده دولت از قدرت
حاکمیت قانون اصل حقوقی است که بیان میکند هیچ فردی در مقابل قانون مصونیت نداشته و هیچ کس توسط دولت مجازات نمیشود مگر از قانون تخطی نموده باشد
کارکنان دولت چه امروز و چه دیروز خود را نوکران خان پنداشته برای خود و خان اخاذی مینمایند لذا چه در گذشته و چه امروز برای یافتن فردی دغل باز که بتواند سبب شود معیشت را تامین نماییم در تلاش هستیم و منابع به دست نا کارآمد قانون شکن وابسته به مقام و باج پرداز و باج گیر پس از انتفاع فردی مرجوع شده و کارآمدان قانونمند اوقات به بطالت میگذراند
عدم رعایت قانون که سر منشاء محرومیت ها است از دیرباز رواج داشته و عدالت بدون اجرای قانون ممکن نیست و تمدن و پیشرفت بدون وجود عدالت سراب است
آمریکا هم جنایت می کند جنگ می کند کمونیست ها هم جنایت کرده اند کجا بهشت است بابا دست بردارید همه دولت ها مثل هم هستند بروید دنبال گوشت و نان آب
London News spy hacking phone by british
من میخام با جناب یاسرمیردامادی هم صحبتشم اگه ممکنه این کاررو بکنید.ایمیل من هست
وبلاکمم
kivan47.blogfa
منتظرم ممنون
بسیار شرم آور است که قذافی این چنین کشتار میکند ، مزدور می آورد ( روزی هزار دلار )، تمام شهرها را با مخالفینش با توپ و تانک و جت جنگی میکوبد ، آنوقت سوریه و لجزایر که خودشان دیکتاتوری هستند و چپ ها و کوبا و بلاروس و روسیه و چین و اورتگا و روسف و چاوز و .... از او حمایت میکنند . در تاریخ چنین جنایتی علنی علیه مردم از سوی حاکمیت بی سابقه است .