علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس امروز در یادداشتی نوشت که وضعیت عفاف و حجاب جامعه ما در دوره پنج ساله محمود احمد نژاد انحطاط یافته و علت آن همین بینش فرهنگی وی است. مطهری رئیس دولت دهم را در مسائل فرهنگی «لیبرال» نامید.
علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس امروز، 29 خرداد، در یادداشتی نوشت که وضعیت عفاف و حجاب جامعه ما در دوره پنج ساله محمود احمد نژاد انحطاط یافته و علت آن بینش فرهنگی وی است.
این نماینده گفت که «اگر بناست تحریک جنسی در سطح جامعه آزاد باشد، آقای رئیسجمهور لازم است زحمت تاسیس کلوپهای شبانه را هم بکشند تا جوانان دچار عقدههای روانی نشوند.»
مطهری رئیس دولت دهم را در مسائل فرهنگی «لیبرال» نامید.
به گزارش تابناک، وی در این یادداشت تاکید کرد: چرا رئیسجمهور محترم به جای عذرخواهی از غفلت در این موضوع، مردم متدین و علمایی را که بر این نظارت اصرار میورزند زیر سوال میبرد، مغالطه نموده و مسئله را تا حد بیرون بودن چند تار موی برخی خانمها تنزل می دهد؟
فرزند مرتضی مطهری، با بیان اینکه «مردم متدین و حزباللهی که با تصور دیگری به ایشان رای دادند، کمکم با چهره واقعی فرهنگی وی آشنا می شوند»، افزود: این یک هشدار و علامت خطر است که گروهی که اکنون قدرت را به دست گرفته، یک طرز تفکر مخصوص به خود دارد.
نماینده شهر تهران همچنین تصریح کرد: در سخنان وی به ندرت سخن از اسلام به میان میآید و همه اینها از تفکرات اسفندیار رحیممشایی نشات میگیرد و اندیشههای اوست که بر زبان احمدینژاد جاری میشود.
پس از آن که محمود احمدینژاد 23 خرداد در گفتوگوی تلویزیونی از نحوه اجرای طرح عفاف و حجاب انتقاد کرده و گفت «این طرح به دولت او هیچ ربطی ندارد»، موجی از انتقادات از سوی اصولگرایانی که گفتههای وی را برخلاف نظر رهبری و مراجع تقلید میدانند، به وجود آمد.
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه هفته گذشته با اشاره تلویحی به گفتههای رئیسجمهوری گفت بود که فسادی كه یک زن بدحجاب در جامعه پخش میكند، از «سم» هم بدتر است و برخی مسئولان در اینباره حرفهایی میزنند که هیچ عقل و دینی قبول نمیکند.
محمود احمدینژاد در طول پنج سال ریاست خود بر قوه مجریه درباره اجرای طرح عفاف و حجاب سکوت کرد و یا خواستار تعدیل آن شده و در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 84 گفت «مشکل اساسی ملت ایران مو یا ظاهر جوانان نیست.»
همچنین رحیممشایی، رئیس دفتر وی پس از سخنان هفته گذشته رئیس دولت دهم، نحوه برخورد با مزاحمین نوامیس و عکسبرداری از آن و انتشارش در روزنامهها را «اشاعه فساد» نامید و تاکید کرد که انتقادات محمود احمدینژاد نسبت به این طرح، در مورد «نحوه اجرای» آن است.
این نخستین بار نیست که علی مطهری در مواضعی صریح، اظهارات احمدینژاد را مورد انتقاد قرار میدهد. وی حتی پس از آنکه در اعتراض به ممانعت از سخنرانی حسن خمینی در 14 خرداد، یادداشتی نوشت، مورد انتقاد شدید فراکسیون اصولگرایان قرار گرفت.
مطهری: این سخنان راه استبداد و زیر پا گذاشتن قانون را هموار میکند
علی مطهری در بخش دیگری از یادداشتاش تاکید کرد: محمود احمدینژاد با نظارت در امور فرهنگی مخالف است و اینکه میگوید با جرایم سازمان یافته مقابله میکنیم، تنها یک راه فرار برای عدم اجرای قانون عفاف و حجاب است،
وی نتیجه سخن رئیسجمهوری را رهاسازی فرهنگی دانست و گفت: به ایشان میگوییم رهاسازی را در پنج سال صدارت جناب عالی تجربه کردیم، اگر مفید بود کار به اینجا نمیکشید، پس یک نظارت مستمر ضروری است.
در آغاز «اجرای طرح امنیت اجتماعی» در سال 89 مصطفی محمد نجار، وزیر کشور گفته بود: برای گسترش حجاب و عفاف، رویکرد ما رویکردی فرهنگی است و معتقدیم جنجالآفرینی در این زمینه بیفایده است و باید کار فرهنگی صورت گیرد. کار فرهنگی دیربازده است، اما نتیجه مطلوبی را به دنبال دارد.
همچنین محمود احمدینژاد، در سال 87 پس از برخوردهای شدید ماموران نیروی انتظامی در اجرای طرح امنیت اجتماعی گفت: «طرح امنیت اجتماعی، انتظامی نیست، بلکه فرهنگی است و عناصر فرهنگی باید با کمک گرفتن از مردم آن را اجرا کنند.»
علی مطهری در پایان یادداشت خود، در واکنش به این گفته استاندار تهران که «تمام دستگاههای ذیربط باید طرح عفاف و حجاب را طبق نظر شخص رئیسجمهوری اجرا کنند» تصریح کرد: این سخنان راه استبداد و زیر پا گذاشتن قانون را هموار می کند.
آقای مطهری متاسفانه پیچیدگی سیاسی آقای احمدی نژاد را درک نکرده اند، چون رییس دولت دهم ژست دموکراتیک به خود می گیرد اما در تصمیم گیری ها ی تشکیلاتی به گونه ی دیگری عمل می کند! درهمین روزها نیز یکی از مسئولان نیروی انتظامی هم گفته بود از یک طرف رییس دولت حکم برخورد با بی حجابی را می دهد واز یک طرف انتقاد می کند.