اسفندیار رحیممشایی امروز 25 مرداد ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه مشروطه گفت: به من گفتهاند حرف نزن، هر چه فكر كردم دیدم احترام كسانی كه به من گفتهاند حرف نزن واجب است، اما واجبتر دیدم حرف بزنم.
اسفندیار رحیم مشایی امروز 25 مرداد ماه در مراسم افتتاح نمایشگاه مشروطه درباره اسلام و «مکتب ایرانی» سخنانی گفت، اما ابتدا تاکید کرد: «به من گفتهاند حرف نزن اما هر چه فکر کردم دیدم احترام افرادی که به من گفتهاند حرف نزن واجب است، اما واجبتر دیدم حرف بزنم.»
رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران درحالی بار دیگر در یک مکان عمومی درباره اسلام در ایران لب به سخن گشوده است که از 15 مرداد ماه تا کنون، انتقادات شدید حامیان دولت درباره آنچه که وی «مکتب ایرانی» مینامد، همچنان ادامه دارد.
وی در اختتامیه مراسم پر حاشیه ایرانیان خارج از کشور گفته بود: از مکتب اسلام دریافتهای متنوعی وجود دارد، اما دریافت ما از حقیقت ایران وحقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم.
مرد شماره دو دولت دهم پس از آنکه سخنانش با واکنشهایی همراه شد، در دو همایش مختلف در روزهای 16 و 18 مرداد تصریح کرد که «این حرف من درباره مكتب ایرانی، حرف جدیدی نبود بلكه حرف امام است» و مكتب ایرانی را همان مكتب حسینی خواند.
در مهمترین واکنشها نسبت به سخنان وی، محمد تقی مصباح یزدی، حامی احمدینژاد و دولت اصولگرا گفت: كسانی كه بیشرمانه مكتب ایران را به جای مكتب اسلام معرفی میكنند، خودی نبوده غیرخودیاند و باید حواسمان جمع باشد.
همچنین سیدحسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، اسفندیار رحیممشایی را «افسار گسیخته» نامید و اظهاراتش را «انحراف» و «جرم علیه امنیت ملی» خواند و تاکید کرد که قوه قضائیه باید به آن رسیدگی کند و آقای مشایی نیز گفت که از وی به دلیل این سخنان شکایت خواهد کرد.
به گفته آیتالله ناصر مکارم شیرازی، از مرجعان تقلید حامی حکومت، سخنان «ناموزون» آقای مشایی تنش ایجاد میکند و به نفع جبهه داخلی نیست و از رئیسجمهوری خواست که اگر به هر دلیلی نمیتواند با رئیس دفتر خود خداحافظی کند، «دست کم وی را به سکوت سفارش کند.»
اما واکنش رئیس دولت دهم به اظهارات مردی که وی را «مومن به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران» و «در خط ولایت» میداند مثل همیشه، طرفداری بود.
محمود احمدینژاد حساسیتها نسبت به این مسئله را «غیرعادی» خواند و گفت که مناسب نیست اظهارنظر كسی بلافاصله به خط كشیهای سیاسی و به محل دعوا و تنش تبدیل شود.
حکم حکومتی مانع طرح موضوع مشایی در مجلس
گفتههای اسفندیار رحیم مشایی درباره مکتب ایرانی، انتقاد و اعتراض نماینگان مجلس به ویژه طیف اصولگرا را برانگیخته است به طوریکه دیروز 16 نفر از نمایندگان در تذكری به رئیسجمهوری خواستار آگاه کردن رئیس دفتر خود از طرح مسائل هنجارشكن شدند.
به گفته غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده تهران این نامه باید به امضای بیش از 150 نماینده برسد تا در صحن علنی مجلس قرائت شود و محمود احمدینژاد به آن پاسخ دهد.
اما علی مطهری معتقد است که حکم حکومتی رهبر جمهوری اسلامی، مانع طرح آن در مجلس است و «ضعف مجلس» و «عدم انجام وظایف» موجب شده است که «رئیسجمهوری هرگونه بخواهد عمل کند.»
اسفندیار رحیم مشایی که با روی کار آمدن دولت دهم به معاون اولی رئیسجمهوری انتخاب و خیلی زود با حکم حکومتی سید علی خامنهای برکنار شد، پیشتر در طول دولت نهم و قبل از آن نظرات انتقاد برانگیزی نسبت به اسلام در ایران مطرح کرده بود.
وی در سال 83، زمانی که هنوز ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را بر عهده داشت، گفت: دوران اسلامگرایی به پایان رسیده است، البته این دوره تمام نشده بلکه رو به پایان است.
همچنین در پانزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که 20 دی ماه گذشته برگزار شد، گفت: حضرت نوح با 950 سال عمر نتوانست مدیریت جامع کند چرا که عدالت را ایجاد نکرده بود. آمدن پیامبران در طول تاریخ برای تمام شدن دورههای قبلی پیامبری بوده است اگر هر پیامبر مدیریت درستی میکرد عدالت برقرار میشد.
حبیبالله عسگراولادی، دبیر کل جبهه پیروان امام و رهبری، از متحدان محمود احمدینژاد مدعی شده است که شاید آمریکا به «مروجان مکتب ایرانی» پول پرداخت کند.
مشائی ببین م از مخالفین رئیست بودم ولی چون میبینم همه دارن سوت میکنن تو نخت رفتم و دیدم هم رئیست بیراه نمیگه هم تو!\n\nبرو داریمیت جهان اسلام باید طعم صدور انقلاب رو برای جبران محبتهای گذشته خودش بچشه!\n\nزنده باد “رحیم رولوشائی”\n\n(اینجوری گفتم که مخالفها زنده بگورم نکنن جدن دارمت برو جلو)
من هر چند با همه عوامل حکو مت جمهوری اسلامی به ویژه با عوامل دولت کودتا مخالف هستم ولی باید در مورد این مطلب که توسط مشائی بیان شده ، بی طرفانه عرض کنم که مطلب ایشان در خصوص مکتب ایرانی کاملا درست است چرا که تشیع اساسا زاییده اندیشه ایزانی ها در برابر زور گوئی اعراب مسلمان بود و مطالعات تاریخی در مورد نهضت شعوبیه کاملا این موضوع را ثابت می کند. مکتب تشیع که پس از دویست سال از گسترش اسلام توسط ایزانیان ابداع و اختراع شد بر پایه اندیشه سلطنت است و جتی به نوعی مشروعیت امامان از سلسله ساسانیان است اینکه همواره گفته می شود که امام سوم داماد ایرانیان است بیانگر دیدگاه مکتب ایرانی است.بازچنانچه به تاریخ توجه کنیم خواهیم دید که گسترش تشیع به زمان صفویه بر می گردد که همه را به زور به آیین تشیع مجبور کردند، تا آن هنگام با اینکه در ایران آیین تشیع رواج داشت اما اکثریت با اهل تسنن بود و مکتب ایرانی در واقع همان مکتب تشیع است .تاکید احمدی نژاد بر اهمیت دوران صفوی نیز ناشی از این دیگاه است . حال معلوم نیست که در مورد این مطلب صحیح مشایی چرا اینگونه ، حتی، آقایانی که خود پروش یافته این مکتب هستند جبهه گیری می کنند شاید دلیل آن ، این باشد که در صورت پذیرش این مکتب از ناحیه آنان ادعای مورخان و به ویژه اعراب در این رابطه که تشیع ساخته و پرداخته ایرانیان است ثابت می شود.برای مطالعه در مورد نهضت شعوبیه کتب کتعددی نوشته شده است که یکی از آن ها در ذهن من هست بنام نهضت شعوبیه تالیف آقای دکتر عسگری
I am a human being fuck mosalman fuck Irani, as a human being we all have a right. Natiolism is as bad as Islamisim one says non muslems are evil the otherone says non Iranians are idiots.
rahim mashaei barge jadidist ke akhundan mikhahand ru konand, hamash kalake akhundist,omidvaram mellat dobareh farib nakhorand.faribi ke az khatami va moosavi khordand
حکم حکومتی مانع طرح موضوع مشایی در مجلس؟! اين ديگر چيست ؟