یک آسیبشناس اجتماعی مدعی شده است که تعداد سایتهای شیطانپرستی به زبان فارسی گسترش یافته و به عدد نمادین 666 رسیده است.
یک آسیبشناس اجتماعی مدعی شده است که تعداد سایتهای شیطانپرستی به زبان فارسی گسترش یافته و به عدد نمادین 666 رسیده است.
مجید ابهری تاکید کرد که تعداد شیطانپرستان کشور شاید به یکهزار نفر هم نرسد، اما گروهی از روی کنجکاوی و یا به خاطر مسائل ضداخلاقی و بیبند و باری جنسی به سوی آنها کشیده میشوند.
تعداد بالای سایتهای شیطانپرستی در کشور نشان میدهد دامنه فعالیت این فرقه دینستیز از حد پوشش ظاهری و برگزاری مراسم و مهمانی هم فراتر رفته و تاجایی رشد کرده که 666 سایت فارسی دراین زمینه دایر شده است.
این کارشناس در حالی تعداد سایتهای فارسی شیطانپرستی را مطرح کرده که مقامهای کشور پیش از این تنها از وجود 50 فرقه شیطانپرست و نزدیک به 200 عنوان ترجمه در ایران سخن گفته بودند.
ابهری از سابقه تاریخی 400 ساله شیطانپرستی در کشور سخن گفته که در این مدت تنها برپایی مراسم پنهانی، آئینها و سنتهای این فرقه شنیده و در برخی موارد نوشته شده است.
شیطانپرستی در ایران
آماری از شیطانپرستی به معنای دینی و فلسفی در کشور در دسترس نیست، اما به لحاظ نمادها در آرایش مو و لباس جوانان در سطح شهر مشاهده میشود، بهویژه زمانی که در مغازهها از انگشتر با نقش جمجمه و صلیب شکسته سوال میکنند.
گسترش شیطانپرستی در ایران تنها به ظاهر ناهنجار اجتماعی و گوش دادن به موسیقی خاص ختم نمیشود، بلکه از برپایی مهمانیها و مراسمی خبر رسیده که رقص و فریاد، عریانی، شرب خمر و استفاده از مواد مخدر جوانان را از خود بیخود کرده و زنگخطر این پدیده را به صدا درآورده است.
براین اساس میتوان گفت نقطه شروع تبلیغ شیطانپرستی براساس نیاز فطری و غریزی جوانان شکل گرفته که ترکیبی از نیایش، مسائل معنوی و غیراخلاقی است و تا حد جنون، خودکشی و خونخواری رسیده است.
کارشناسان گفتهاند راه مقابله با موج رو به گسترش شیطانپرستی ابتدا شناخت این پدیده به عنوان یک انحراف اجتماعی و آموزش کارشناس است و اطلاعرسانی و بینش در مراحل بعدی قرار میگیرد.
مظاهریسیف، پژوهشگر علوم دینی میگوید سازمان ملی جوانان یا شورای فرهنگ عمومی وزارت ارشاد از طریق همکاری با رسانه ملی و سازمانهای انتظامی و امنیتی، میتوانند کارهای کارشناسی در زمینه برخورد با شیطانپرستی انجام دهند.
گفتنی است همکاری این نهادها مستلزم صرف بودجههای پژوهشی است که تاکنون با وجود گزارشهای هشداردهنده در این زمینه، اعتباری در نظر گرفته نشده است.
محمدجواد ادبی، دینشناس تطبیقی میگوید که ازطریق یافتههای نوین دینی میتوان به پرسشهای جوانان بدون محدودیت و برچسب تخریبکننده پاسخ داد و از گسترش شیطانپرستی به عنوان یک مکتب دروغین جلوگیری کرد.
شیطانپرستی، چه بخواهیم و چه نخواهیم با ادبیات فكری مغایر با هنجارهای سنتی و دینی به میان جوانان ایران راه یافته است. در همین حال دو سوم از جمعیت 70 میلیونی کشور، جوانان زیر 30 سال هستند.
به لحاظ جامعهشناختی به کاری که این آقای «آسیبشناس» کرده میگن «ایجاد هراس اخلاقی». دولت داره از این طریق وحشت اخلاقی ایجاد میکنه تا برخی سبکهای زندگی رو تخطئه کنه. چیزی که ایشون بهش میگه «شیطانپرستی» اغلب جوانان بهش میگن «پارتی»: رقص و مشروب و موزیک. این یه رفتار ایدئولوژیک خیلی رایجه که در ایران هم کارشناسان حکومتی اجراش میکنن
Mardomak, gandash ra dar avardeh baba
inha hameh jangeh ravani ast
albateh azadihayeh shakhsi kam ast vali in nabayad bahaneh barayeh enteshareh intox ya khabar CHARAND bashad keh fagat mardom ra naomid koneh
اصلا مگه چیزی به نام شیطان وجود داره که کسی بخواد پرستشش کنه؟ این حرفهای قرون وسطایی رو بذارین کنار بابا. ما انگار تو قرن 21 زندگی می کنیم ها! شما کی میخواین این روشهای خرافاتی در تحلیل مسایل اجتماعی رو کنار بذارین و علمی به پدیده ها بپردازین؟؟؟
من که توی گوگل سرچ کردم یه دونم پیدا نکردم ملوم نیست این آقا 666تارو از کوجاشون در آوورده!!!
تنها چیزی که نشون میداد سایتهای خبری بودن که نصفشونم جوک این آقارو منتشر کردن.نکنه روزنامه ها و سایت های خبری 666تا سایت مورد نظرشونه؟