جامعه اسلامی مهندسین از احمدی نژاد خواست به اطاعت بیقید و شرط از رهبری بپردازد.
جامعه اسلامی مهندسين در نامهای به احمدینژاد از حوادث پس از انتخابات «اظهار حیرت» کرد.
جامعه اسلامی مهندسین که یکی از باسابقهترین تشکلهای طیف اصولگرا محسوب میشود بنا به قول خود به «بیان رنجنامهای» نشستهاند و«از درددلهای مردم در نامهای سرگشاده سخن گفتهاند.»
آنها در نامه خود علت اقبال احمدینژاد را «تبعیت از ولایت فقیه و پیگیری مسیر خدمترسانی به خلق خدا» دانسته و شرکت گسترده مردم در انتخابات را «تدبیر رهبری در شفافسازی و ایجاد فضای رقابتی عادلانه که حق مسلم مردم است دانستهاند.»
با این وجود جامعه اسلامی مهندسین با اعتراض به «عدم اطاعت احمدینژاد از دستور رهبری در عزل مشایی و نیز توبیخ و عزل برخی وزرا، و متن نامه او به مقام رهبری» نوشته که رییس جمهور با نصب مشایی به سمت ریاست دفتر خود « باز هم مصالح خود را در نظر نگرفته است.»
این جامعه در نامه خود آورده است که «به عنوان وظیفه شرعی، انقلابی و قانونی خود می خواهد صدای مردم را به رییسجمهور برساند و از او خواسته که ولایت پذیری خود را اثبات کند.»
جامعه مهندسین در ادامه نوشته است « تجربه نشان داده كسانی كه ابتدا به هر بهانهای زاويه محدودی با علمای دين پيدا میكنند سرانجام تشكيل هستهای از فرقههای انحرافی را پايه میگذارند. ما جدا نمیخواهيم حضرتعالی خدای ناكرده از ريشههای آرای خود غافل شده و ماجرای آقای مصدق در رويارويی با روحانيت، توهم استظهار به رای ملت كه در اوان انقلاب نيز توسط بنیصدر تكرار شد برای شما هم پيش آيد.»
آنها درنامه خود از احمدینژاد خواسته اند که به جایگاه علمای دینی توجه خاص کند و نسبت خود را با ولایت فقیه به عنوان «جوهر ساختاری جمهوری اسلامی» مشخص نماید و به اطاعت بیقید وشرط از او بپردازد که در این صورت حمایت مردم را خواهد داشت.
این تشکل سیاسی همچنین به احمدینژاد در مورد کارآمدی بیشتر دولت تذکر داده و از او خواستهاست که با تدبیر بیشتر در فضایی توام با سعه صدر که مناسب مقام اوست از تمام ظرفیتهای کشوراستفاده کند.
در انتهای نامه، جامعه اسلامی مهندسین به رییس جمهور متذکر شدهاند که آنها رفتارهای او را با حساسیت و با دو شاخص تبعیت مطلق از رهبری و کارآمدی تعقیب میکنند.
shomaha az kodam rahbar harf myzanyd baba ajab roy darin in baba kontorole khonaya khodesham nadara va be dastora pesaresh az lobnan mozdor vared mykona ta taj o takhte khodesho negah dara bad babash edeaya valya amra moslemina jahano dare basa dyga hamaton dar marge azyzana in melat dast darin