احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، در سخنرانی روز گذشته خود در شیراز، رد «ولایت فقیه» را برابر انکار خداوند دانست.
احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، روز گذشته (14 آذر) در سخنرانیای در شیراز گفت: رد ولایت فقیه انکار خداوند است.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیتالله جنتی، دبیر شورای نگهبان، روز یکشنبه (چهاردهم آذر ماه) در همایش «توسعه و تعمیق بصیرت» در شیراز، گفت: رد ولایت فقیه انکار خداوند است و باید ولایت فقیه را به عنوان یکی از احکام خداوند در روی زمین دانست.
احمد جنتی با اشاره به «غیبت امام دوازدهم»، تاکید کرد که حاکمیت خدا بعد از درگذشت پیامبر، همچنان پابرجاست و «ولایت فقیه» به ولایت خدا برمیگردد.
گفتههای آقای جنتی که از هواداران سرسخت آیتالله خامنهای به شمار میرود در حالی مطرح میشود، که در وب سایت رسمی خود آیتالله خامنهای، اعلام شده است است: «عدم اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه، اعم از اين كه بر اثر اجتهاد باشد يا تقليد، در عصر غيبت حضرت حجت موجب ارتداد و خروج از دين اسلام نمیشود».
دبیر شورای نگهبان همچنین در سخنرانی خود گفت: بدون طی مراحل ولایی خداوند، پیامبر و امام، نمیتوان به حقیقت و رسالت ولایت فقیه دست پیدا کرد.
نظریه ولایت فقیه، که نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آن تأسیس شده، نظریهای در فقه شیعه است که نظام سیاسی مشروع را در «دوران غیبت امام معصوم» تشریح میکند. این نظریه که بیش از همه توسط آیت الله خمینی، رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی در کتاب «ولایت فقیه»، مطرح و تشریح شده، ولایت فقیه را به کلیه امور شرعی و دینی، حکومتی و سیاستی، جانی و مالی گسترش میدهد.
ولایت فقیه، پس از پیروزی انقلاب 57 با مصوبه مجلس خبرگان به قانون اساسی جمهوری اسلامی افزوده شد و به مرور اختیاراتش وسعت یافت.
بر اساس نظریه «ولایت مطلقه فقیه»، لازمه پذیرش حکومت اسلامی، روا داشتن اختیارات مطلق برای فقیه است. به گفته آیت الله علی خامنهای، ولی فقیه و رهبر جمهوری اسلامی، «ولی فقیه تمام اختیارات پیامبر اسلام (حتی اختیار بر نفس و جان مسلمانان) را داراست و رای او بر نظر همه مردم و حتی سایر فقها برتری و رجحان دارد».
این نظریه با انتقادهای گوناگونی روبهروست، اما این انتقادها در خود ایران امکان بازتاب پیدا نکردهاند.
در مراسمی که آیتالله جنتی در آن حضور داشت، علی سعیدی، نماینده آیتالله خامنهای در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنانی گفت: بعضیها به اسم روحانی در برابر رهبری نیز ایستادهاند که باید از صحنه خارج شوند.
به اعتقاد آقای جنتی، «با مدیریت ولایت فقیه، بسیاری از بحرانهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که از سوی دشمنان اسلام تحمیل شده بود مهار شده است».
این گفتهها بار دیگر در کنار اتهامها و انتقادهای تند علیه معترضان به نتیجه انتخابات سال گذشته مطرح شده است.
معترضان و مخالف دولت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته معترض و معتقدند که محمود احمدی نژاد به دنبال «تقلب های گسترده و سازماندهی شده» در انتخابات بر سر کار آمده است.
اما شورای نگهبان -که خود احمد جنتی یکی از فقهای آن است- و رهبر جمهوری اسلامی با تاکید بر صحت و سلامت انتخابات، اتهامهای گوناگونی را علیه معترضان بیان کردهاند.
avalan sabet konid in faghiheh. Salesan mosgei keh janati tu saval eltemas va gryeh mikard ham hemin na zar ra dasht? Dar basirat janati hamin bas ke bedanid hood sal 1995 da 22 bahman. tahlilesh az enghelab bishtar bein naf va zanoo ra ghabl va bad az enghelab moghayeseh mikard. Akhund jalghoooomad canada dar mehmani sefarat
Akhe kojaye Ghoraan ye hamchin chizi neveshteh shodeh? Aghaye Jannatti, shoma mesle inke mikhay too atishe jahannam besoozi. In harfe jenabe aali yaani shariik jostan baraye khoda. Va moshrek jayashsh dar doozakh ast va na Jannat. Harchand esme familesh Jannati bashad.
!!....... ” ولایتفقیه انکار خداست” در کجای قرآن درج شده ؟..اين نمونه کامل تشيع ارتجاعي و مدفون شده در تاريخ صفوی است .
حتما ...... ، و اگر معلوالحالی نظیر جنتی که با تکرار عربده کشی هایش، همانند سایر آیت ال.. ابلیسی، فکر میکنند قادرند ولایت فقیه شیطانی را برای مردم “قرآنی” کنند. اما بعد از چندین دهه فعلا به مشکل برخوردند که نتوانستند ولایت شیطانی را قرآنی کرده تا روی دوش مردم سواری رستاخیزی بگیرند.
اینکه پیغمبر جنتی نزول کرده، و رد ولایت فقیه را انکار خدا میداند، متعجب است این امت اسلامی به کفرگویانی که جمهوری اسلامی راه انداخته اند. (تاحدی میتوان فهمید مشکل تشیع از زاویه اهل تسنن.)
خیانت آدم های مثل منتظری، بعنوان یکی از متفکران ولایت شیطانی چیزی نیست که با عرض خواهی ساده از مردم پاک شود. عرض خواهی برای چه؟ یک زمانی است که اشتباهی رخ میدهد و آدم قادر است اشتباه را جبران کند. اما زمانیکه اشتباه در حدیست که جبرانی برایش نیست، میبایست مسئولیت تمام فصول هارا بپزیرد.
این قانون ننگ اساسی ایران، قانون بالا بردن مالیات از 10% به 11% نیست که در مرحله اجرا مشخص شود که شرایط اقتصادی جواب نمیدهد، و آن را با قانون دیگر فسخ اش کرد. (اینجاست که قانون اساسی یک کشور از ظرافتها و حساسیت های فوق العادهای برخوردار است که از طرح تا به رای گذاشتن، و بعد مرحله اجرائی آن، کوچکترین ارکان کشور، یعنی خانواده را، تحت شعاع خود قرار میدهد. سئوال از کسانیکه این قانون ننگ اساسی ایران را تنظیم کردند، اینست که آیا به عواقب آینده آن می اندیشیدند؟
این آقایان، بزرگترین خیانت را در حق مردم ایران مرتکب شدند، که حتی خیانت این الواتان در حد خیانت پهلوی نیست.